تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 نوامبر 2017 | 17:15 ب.ظ
به جای قرص‌های مکمل، غذاهای حاوی مکمل را مصرف کنید
مصرف بی جهت مکمل‌های غذایی بسیار رایج است. برخی از مکملھا حاوی فلز و سایر ترکیبات مضر ھستند که کمتر کسی به وجود آنھا در مکمل، توجه می‌کند.

شکوفه های زیتون- مصرف مکمل بدون تجویز پزشک حتی ممکن است همراه با خطرات جدی سلامت باشد.
به جای خرید مکمل‌های غذایی، مفیدترین ریزمغذی‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی که در ادامه معرفی می‌شود، وارد بدن کنید:

لوسین: لوسین، تولید عضله را افزایش می دھد. لوسین در گوشت گاو، مرغ، ماھی، بوقلمون و تخم مرغ یافت می‌شود.

اکسید نیتریک: باعث افزایش جریان خون در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. این ماده مغذی در چغندر، آب ریشه چغندر، اسفناج و کلم چینی (بوک چوی) یافت می‌شود.

لوتئین و زآگزانتین: این ترکیبات، تغییرات مولکولی ناشی از بالا رفتن سن را که به بروز مشکلات چشمی و دید منجر می‌شوند، کاھش می دھند. این مواد مغذی در کلم پیچ، اسفناج و تخم مرغ کامل وجود دارند.

اسید سالیسیلیک: اسید سالیسیلیک، مانند آسپرین مانع از التھاب در بدن می‌شود. این ماده مغذی در مارچوبه، شلیل، زردچوبه و فلفل پاپریکا یافت می‌شود.
فیبر نامحلول: فیبر نامحلول لوله ھای گوارشی را پاک کرده و حتی مواد سرطان زا را ھم از آن دور می‌کند. فیبر نامحلول در انواع لوبیا، دانه ھا، عدس و سبوس یافت می‌شود.

تئانین: این اسیدآمینه، خاصیت آرامبخش دارد و قدرت فکر را افزایش می‌دهد. تئانین در چای سبز یافت می‌شود.

پتاسیم: پتاسیم با تنظیم سدیم خون، به کاھش فشار خون کمک می‌کند. این ماده معدنی در ماھی سالمون وحشی، آووکادو، عنبه ھندی، سیب زمینی با پوست، آلو، خرما و انجیر خشک یافت می‌شود.

منیزیم: تحقیقات در این زمینه ھمچنان ادامه دارد اما به طور خلاصه منیزیم، فعالیت عضلات و سلولھا را از راهھای مختلفی، به صورت طبیعی در می‌آورد. منیزیم در لوبیا، نخود، عدس و … و تخم کدو یافت می‌شود.

بتا سیتواسترول: این ترکیب، تمام فوایدی را که مکملھای پروستات مدعی آن ھستند، در خود دارد. برخی از منابع غذایی خوب بتا سیتواسترول عبارتند از: روغن ھای گیاھی، پسته، دانه کنجد و آووکادو./گیل نگاه

برچسب‌ها: ,
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اسپرو
#
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار